De Kaasboetiek

Na de succesvolle lancering van Het Kaasatelier kon een langverwacht zusje niet uitblijven. Met de Kaasboetiek richt Lotte zich direct tot de consument. De uitdaging was om een eigen huisstijl te creëren die past bij de b2c markt maar toch aansluit bij de uitstraling van Het Kaasatelier. Wij hebben ook het volledige online platform opgezet en ingericht waarop consumenten gemakkelijk kunnen bestelen van een unieke digitale menukaart.

Hello Asperge

Tijdens de eerste lockdown van de Corona epidemie ontwikkelde de Spijsbereiders in no-time een online strategie en platform voor Verhoeven Asperges om kant-en-klare aspergeboxen aan huis te bezorgen.

Anderhalf Audi

Een van onze impactvolle projecten. Drie maanden lang opende we samen met Audi Benelux een expercience center in hartje Antwerpen. Ter ere van de nieuwe E-tron werd het oude provincie huis omgebouwd tot een bruisende plek. Met een escaperoom, rooftop-bar, een plek voor testritten en een innovatief restaurant. Geïnspireerd op de merkwaarden van de E-tron realiseerden wij een avond uit in de Place to E. 

Het Kaastatelier

Toen Joost & Lotte ons benaderden voor het opzetten van hun eigen kaasatelier hoefden wij niet lang te denken. De Spijsbereiders ontwikkelde een frisse huisstijl, website, fotografie en overige attributen waarmee deze jonge ondernemers lang uit de voeten kunnen. Door onze kennis van de markt en de brede ervaring in de horeca kregen wij al snel een gevoel voor de stijl en konden wij adviseren in de opbouw van de website en het benodigde uitingen tussen horeca en leverancier.

Food Inspiration Day’s 18

Na het succes van de FI Day’s 17, waren we gevraagd om in 2018 een hele stage te hosten. We lieten ons inspireren door Les Misérables en kwamen met de Revolutie stage. Een podium van oud horecameubilair waar 8 jonge sprekers hier de foodrevolutie tot stand brachten. We maakte een culinaire vertaalslag vanuit de inzichten van de sprekers die via een lopende band in de zaal geserveerd werden.

Anderhalf Librije

Begin 2018 belde Jonnie Boer ons dat hij ons restaurant zo gaaf vond. De daaropvolgende vraag was of we het met hem wilde organiseren. Begin september opende we voor drie dagen Anderhalf Meets Librije. Een unieke samenwerking tussen De Spijsbereiders en Jonnie boer. We vertaalden zijn klassiekers naar onze beleving.

Side Blik

Innovatie in blik. Smaakvolle, knapperige groente om te prikken en een kruidige olie om je brood in te dippen. Met het Hippe Blik ben je altijd goed voorbereid op een borrel. Ready to serve, geen verspilling en blik is 100% recyclebaar. Leuk hé. In opdracht van, van idee naar ontwerp, naar receptuur naar productie.

Anderhalf FIDAYS

Als Hans Steenbergen je vraagt voor de Food Inspiration Day’s en je ook nog een mag spreken op het podium kun je natuurlijk geen nee zeggen. Dit keer werkte we iedere ronde met een leuke partner, zo werkten we samen met Sera, Lantmannen unibake, Smit&Dorlas, koppert cress en Callebaut. Maar twee dagen voor alleen hele bijzondere gasten.

HAS To Go

Hoe laat je studenten meer groenten en fruit eten, door het gratis weg te geven. In opdracht van het lectoraat groene gezondheid is Has to go ontwikkeld. Een groente meubel wat dagelijks aangevuld wordt met enkel één soort groente en één soort fruit. Het groente en fruit van de dag ervoor gaat naar de andere kant van de kas. Zo is er een gevarieerd aanbod en wordt er niks verspild.

Visrokerij

Mister Kitchen, de organisatie van het foodfestival De Rollende Keukens Amsterdam heeft ook ieder jaar zijn eigen food-truck. Bedacht en uitgevoerd door De Spijsbereiders. Geen ordinaire vleestruck maar een visrokerij. We rookten drie soorten vis en maakten daarmee drie uiteenlopende gerechten. Door het Parool vernoemd in de top tien beste food-trucks.